Rappdissar!

Godeftermiddag!
De flesta amerikanska rappare är ju som bekant väldig lättkränkta och måste dissa varandra hela tiden!
Detta är självklart otroligt omoget och barnsligt men ganska kul!
Nu tänkte jag publicera några av mina favoriter!


No Vaseline av Ice Cube (NWA Diss)
Här dissar den fd medlemen av Easy-Es rappgrupp NWA.





Real Niggaz av NWA (Ice Cube diss)
Här för Ice Cube svar på tal av sina förra kollegor Dr Dre, Easy-E, MC Ren mfl.


Crackhouse av Fat Joe och Lil Wayne (50 Cent och Kanye West)
Tror bara att tjockis joe är avundsjuk på dem för att han själv inte säljer några skivor!
Går dock inte att förneka att låten är bra!


 Hit em Up! av Tupac (Biggie Smalls, Puff Daddy, Bad Boys Records diss mfl.)
Tupac dissar är sina fd polare Biggie "Notorious B.I.G" Smalls, vet inte anledningen faktiskt.
Nån som kan storyn?


Dre Day av Dr Dre och Snoop Dogg (Easy-E diss)
Här dissar de Easy-E vilket jag tycker är mycket fult då Easy upptäckte Dre och gav honom en chans inom musiken. Är det detta som är taken?
Låten är dock bra trots texten.
http://www.youtube.com/watch?v=T1ClvX1uRMY

Muthaphukking "G"s av Easy-E (Dr Dre och Snoop Dogg diss)
Vet att jag tjatat som fan om denna låt! Men jag måste, lyssna bara på texten!
Easy säger bl.a. att Snoop Dogg är en anorextisk 30 kgs rappare som kissar i sängen och att Dr bär läppstift och röker hasch på piknickar.
 

Vilken av dessa tycker du är bäst?

Min lista ser ut såhär:
1. Muthaphukking "G"s
2.
Hit em Up!
3. Dre Day
4. Crackhouse
5. No Vaseline
6. Real Niggaz

Smell ya later alligator!

/Oskar


Kommentarer
Postat av: fröken elin

20 blir hon:)
jaaa gör det själv har jag inte vart ute en sekund idag. skulle behövas ha en bra kväll då!

2008-05-03 @ 18:18:44
URL: http://frokenelin.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Det är en relativt känd bloggare här, jag säger inte vem jag är, men jag vill ge dig ett tips.

Ta bort annonserna, det ser förjävligt ut.
Och fixa en design till bloggen.

Då kan det bli något bra av det här! :)

2008-05-04 @ 14:00:04
Postat av: fröken elin

jo det var kul:D du kan läsa om det i ett inlägg hur det var. men datan orka jag inte sätta mig vid när jag kom hem för då var klockan runt fem så jag la mig framför en film å somna:) å jag sov inte äckligt utan gott:D

hur har din dag varit då?

2008-05-04 @ 17:17:38
URL: http://frokenelin.blogg.se
Postat av: Ozzy Ozkar

"Hej! Det är en relativt känd bloggare här, jag säger inte vem jag är, men jag vill ge dig ett tips."

Jo men jag är ju pengakåt som alla andra!
Kan du avslöja vem du är snälla!!! (Så kanske jag tar bort några av dem! : )

Du kan väl skicka ett mail och säga det iallafall (lovar att inte röja din identitet)
Min mail: [email protected]

2008-05-04 @ 19:20:42
URL: http://thegameboy415.blogg.se/
Postat av: sara osman

klart man kan storyn kring hit em up :O !! har skrivit om den i bloggen inlägget heter hit 'em up tror jag :)

2008-05-04 @ 19:27:08
URL: http://saraosmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0