Min tid som reporter på GP!

Tja och godeftermiddag!
Hemma i götet nu! Tänkte berätta om min traumatiska tid då jag jobbade som reporter på skit sidan Graffiti på GP (Göteborgs posten). Skrev en oseriös ansökan och blev mycket förvånad när de sa att jag skulle börja. Tänkte att nu jävlar ska jag bli känd!

Första dagen så kom chefredaktören som berättade att hon steg upp klockan halv fem på morgonen och började läsa tidningen och att det tog ca 7 timmar att läsa den om man även läste alla annonser (vem fan gör det). De gamla reportrarna visade oss runt. Vi fick ett häfte att läsa om hur man ska skriva och ett anteckningshäfte.

Sedan så skulle man skriva upp vad man hatade med skolan på en blackboard. Skrev "LÄXOR" med stor text. Efter det skulle vi sätta upp en pjäs. Hamnade tyvärr med nån EMO brud som envisades med att sminka mig och en annan kille till tjejer. Skämdes och blev röd som en tomat.

Nu var klockan 12 och det var dags för lunch. Var dum nog att välja kebab istället för hamburgare. Brödet var nämligen torrt, köttet äckligt och såsen tråkig. Lär er av mitt misstag: Köp för fan aldrig Kebab av en svenne! Efter denna vidriga lunch var det dags att ge sig tillbaka redaktionen.

Jag och en latino tjej som jag var lite småkär fick uppdraget att recensera filmen: Hide n seek med De Niro. Den sög snopp och jag ville sätta en etta men hon ville sätta en trea så det blev en tvåa. Sedan skulle jag recensera Kocken. Jag och min brorsa (som skolkade) gick därför och såg den på en skoldag.

Här är recension jag skrev av kocken! : ) Ska jag vara ärlig tycker jag att denna recension var ganska bra skriven och håller betydligt högre klass än dagens recensioner.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=577&a=205974

Här är den för er som inte orkar klicka på länken:

Kocken
Betyg: 3 av 5

Underhållande film om en fartygskock som utsätter sina anställda för terror. Kjell Bergkvist gör en strålande rollprestation.

18-årige Martin jobbar som kock på ett fartyg med destination Sydafrika. Han och hans kompis Sundsvall ska tillsamans med kockchefen Peter Stein (Kjell Bergkvist) tillaga maten på fartyget. Peter är perfektionist och bryter man mot hans regler ligger man riktigt risigt till. Detta är något både Martin och speciellt Sundsvall får ta lärdom av.

Både Martin och Peters personligheter utvecklas under filmens gång och får en oväntat vändning. Det är underhållande att se när Peter utsätter de båda pojkarna för både psykisk och fysisk terorr. Dock kunde variationen vara bättre och slutet känns lite väl dramatiskt. Nu kanske jag låter gnällig för filmen är helt klart sevärd och Kjell Bergkvist gör en strålande rollprestation.

Oskar Olin


Fick även spelet Metal Gear Solid 3 till PS2 ca 3 veckor innan Sverige släpp. Skrev en recension som dock inte publicerades då spelet var från 16 år. Blev skitsur och slutade. En annan orsak till att jag slutade var att jag inte fick recensera Nintendo DS när den kom.

Nu ger alla femmor till varandra skitfilm så jag även om det var för en kort tid så gjorde jag iallafall en liten insats för mänskligheten.


/Oskar

Kommentarer
Postat av: Die Blog, Die!

Hehe, jag tänkte inte på det, kanske skulle funkat ^^

2008-05-18 @ 19:34:05
URL: http://dbd.blogg.se
Postat av: juwligast

Tack ska du ha, nu är jag inspirerad! :D

2008-05-18 @ 19:35:18
URL: http://juwlig.blogg.se
Postat av: Lisa

Snygg blogg! Kika gärna in på min; jag skriver om allt mellan träning och mode. :)

2008-05-18 @ 19:44:43
URL: http://lisalisalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0