Konstiga matvanor Del 2!

Gonatt på er!
Här kommer ännu recept från en skön snubbe som kallar sig batte_ri frånloading.se!
Taget från Loading.se

"Eftersom Super Mario Bros. Super Show! är världens bästa tecknade serie är det ju inte svårt att förstå att världens bästa pizzarecept härstammar därifrån. Tyvärr så säger dom ju inte hela receptet i serien, men jag lyckades få tag på receptet i en av mina många brevdialoger med prinsessan. Så här skrev hon":

image477
Här kommer det iaf, "Mario-pizza receptet":

Mario-pizza

Ingredienser:
image478

-Chips

-25g jäst
-2 ½ dl ljummet vatten, 37 grader
-2 msk olja
-½ tsk salt
-6 dl vetemjöl

-Färdigköpt pizzatomatsås (orka...)
-300 gram riven ost
-4 st Champinjoner
-Röd karamellfärg
-5 st Svarta kuber, från plockgodis
-Ruccolasallad aka "strimlad piranhaplanta"
-2 skivor Cheddarost
-Lite jordnötter
-Sprutgrädde
-Kanel

Serveras med saft!


Innan du gör något så paja aptiten genom att äta massor med chips. Detta är mycket viktigt!
image479
Fortsätt sedan med att smula sönder jästen och blanda det ihop med det ljumna vattnet tills jästen löst sig i en bunke (eller kastrull om du är fattig)
image481


Tillsätt olja, salt och 4 dl av mjölet. Arbeta ihop så det blir lika kladdigt som en puss från Wendy O. Koopa
image482

Tillsätt resten av mjölet och arbeta ihop spektaklet tills du kan stolt hålla upp det i ena handen och ställa dig själv frågan: "Att laga pizza, eller inte laga pizza? Det är en enkel fråga...
image483

Lägg därefter degen att jäsa övertäckt i din bunke på något smart ställe. Garderoben fungerar utmärkt! Låt det jäsa i en timme
image485


Medan du väntar på att degen ska jäsa kan du förbereda ingredienserna. Häll upp röd karamell-färg utspätt med lite vatten i en skål och ta fram champinjonerna
image486

Dela champinjonerna i halvor och måla därefter dess hattar med den röda färgen. Pekfingret fungerar utmärkt som pensel
image487
Skär därefter bort tre cirklar på svampen så att det vita undre syns
image488

Voila! Super mario svampar!
image490
Plocka därefter fram de kubiska plockgodisarna och börja skära ut små Bullet Bills
image491

Skarva till fronten fint och lägg till en liten flerp därbak. Uttnyttja artistisk frihet om du failar

image496
Voila! Bullet Bills!
image493


Ta därefter fram cheddarosten skär ut en fin stjärna från vardera ostskiva
image494
Vid det här laget borde degen ha jäst klart, så dela upp den i två högar och lägg på en varsin bakplåt med bakplåtspapper under

image497
Kavla ut degen fint i en rund cirkeln och fixa till fina högre kanter. Smeta därefter ut pizza-tomatsåsen över kalaset

image498

Strö över 3/4 av den rivna osten och den strimlade piranhaplantan (ruccolasallad). Lägg din fina stjärna fint i mitten




image506
Lägg därefter på dina Bullet Bills lite så där snyggt på pizza. Eftersom idén att ha en rörmokare som räddar prinssesor som spelidé är ganska nuts så strör vi även på lite jordnötter. Med lite fantasi ser de nästan ut som Mario mynt dessutom


image505
"GLÖM INTE SVAMPARNA!"
Lyssna alltid, och då menar jag alltid(!), på Bahamut och lägg på svamparna. Strö därefter på resten av den rivna osten.

image507

image509
Grädda därefter mitt i ugnen på 225 grader i ca 20 min

image510
Färdigt!

image511
Avnjut med en god vän och ett stort glass saft! Toppa gärna pizzorna med några Lakitus-moln (sprut-vispgrädde) för den där rätta feelingen!

Vad tycker ni?
Jag anser iallafall att denna kille är kung!

/Batte_ri (kopierat av Oskar, var ett jävla jobb!)


Kommentarer
Postat av: fröken elin

nä jag får väl inte sminka mig alls så går det nog! hahah nä skoja. det går nog så bra så! snygg stjärna i mitten av pizzan:D

2008-05-02 @ 01:46:50
URL: http://frokenelin.blogg.se
Postat av: fröken elin

haha nej det är jag inte. skojade bara. går osminkad oftast då blir det kul när man väl ska sminka sig å göra sig iordning vettö:)

har inte hört talas om honom innan faktiskt. men gött att få ett recept av någon:D

2008-05-02 @ 02:27:32
URL: http://frokenelin.blogg.se
Postat av: fröken elin

loading...hmm gamesajt? låter som det.

nää jag har faktiskt inte heller hunnit leta! eller hunnit och hunnit, jag har varit för lat för det haha. ska leta imorgon. annars kanske man kan ladda ner det?

2008-05-02 @ 02:55:37
URL: http://frokenelin.blogg.se
Postat av: fröken elin

cd key? hmmm det kan jag försöka lista ut vad det är!

haha jasså ska du det. jag vakna nyss menjag kommer inte ihåg vad mina drömmar handlade om.

vad ska händas idag då?8)

2008-05-02 @ 14:07:41
URL: http://frokenelin.blogg.se
Postat av: Helena

Sv: jahaa okej det är ju smart av dig! Kanske får läsa den boken då ;)

Men äter iofs bara vegitariskt, undantag för fisk :P Men alltid något..

2008-05-02 @ 14:36:27
URL: http://helenasdagbok.blogg.se/
Postat av: fröken elin

jasså! aa får kolla upp det då.
nämen usch va hemskt! jag hade blivit skiträdd om jag drömde det!

okej låter trevligt. själv har jag ingen aning om vad jag ska göra. det får jag se:)

2008-05-02 @ 14:45:36
URL: http://frokenelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0