Dagens Rysska lektion!

Goddagens! 
Var uppe och krängde två chips paket, en liter alkocider och en påse Popcorn framför TV:n för att jag var så duktig och pluggade i 3 timmar inför NK B provet som jag hade idag! Gick skapligt (G/VG skulle jag tippa att jag får). Dagens höjdpunkt har varit att en snäll ryss i min klass har hjälp mig att lära mig världens tuffaste språk! Självklart ska jag helt kostnadsfritt dela med mig till er!

Privet = Hej
Paka = Hej då
Oslishimsa= Vi hörs
Mena Zavot...= Jag Heter
Tvoja Mat= Din mamma
Ja lubly teba= Jag älskar dig
Kak dela? = Hur mår du?
Ja galodnij= Jag är hungrig
Gde ti jivosh?= Var bor du?
Horosho= Bra
Ploha= Dåligt
Daj mne Borsh= Ge mig borsh! (Rysslands nationalrätt, en vidrig rödbetssoppa)
Daj mne Vodka= Ge mig vodka!
Ja bodo smotret televizor = Jag skall titta på TV

Kommer mer sen. Ska lära mig Rysska och ni med!
image518


Dagens Låt:  Been Around The World (Puff Daddy feat Biggie Smalls and Mase)


Ha det bra!
Ska uppdatera mer idag eftersom det är en särskild dag!
Jo idag är det exakt två månader sen jag började blogga!
Kanske ska fira detta med en tävling och lite frågor osv.

/Oskar

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag älskar ryska, det låter övergulligt. Har en rysk kompis som jag har försökt tvinga till att lära mig lite, men han vill aldrig... Förutom typ "Hej".

2008-05-06 @ 14:36:42
URL: http://hanay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0