Jag erkänner,jag har ljugit för er mina kära läsare!

Som sagt jag har ljugit. Brytit mot det en utav de hederligast budorden. Eftersom jag själv är mycket djupt kristen och ställer klockan på fem varje morgon får att traska i väg till min lokala kyrka för att be morgon bön. Tar även det där med fasta sjukt seriöst. Käkar ca 10 semlor på fettisdagen för att bunkra upp liksom. Mitt rekord är för närvarande 1 dag.

Men nu vill ni kanske veta vad jag har ljugit om?
Jo jag skrev ju i min presentation att jag led av Insomnia (psykisk sömnsjukdom) detta är tyvärr felaktigt. Anledningen till att jag inte kan sova stavas K-N-A-R-K!
Jag ljuger bara för mig själv och min doktor har sagt att det är ett bra steg på vägen om jag inser mitt drogberoende.

Jag tar en grabbnäve koks och drar en redig lina med crystal meth (eller metylamfetamin som man säger här i Svea rike) Innan det är dags att bege sig till plugget så blir man bright och smart.
Brorsan gnäller på ADHD och mani men tyvärr är detta den riktigt anledningen.

image8
En redig linna med Crystal Meth eller Speed som det kallas bland oss seriösa brukare. Hade nämligen slut på ryssfemmorna så det fick bli detta istället.
Lite dyrare men man klarar utgifterna genom att råna pensiönärer.

image9
En rejäl hög med Kokain. Detta är dyrare än det ser ut ca 1000:- gram. Men som sagt håller man sig fysiskt aktiv genom att råna och även jobba som hoe så går det med nöd och näppe ihop. Skulle detta fattas är det bara att råna systembolaget (eller nej fan det går ju inte systemet i kortdala har ju bommad igen och det finns inget i Bergsjön :( Jävla Anitra och Göran som ska ha all booze för sig själva.

Men seriöst det som är bra med droger är ju att det är kända för att inte ha några biverningar. Eller nästan inte iallafall.

Vanliga sidoeffekter:

  • Diarré, illamående
  • Förlorad aptit, insomnia, skakningar, ihopbitna käkar
  • Hetsighet, tvångsmässig fascination till upprepade beteenden
  • Pratgladhet, irritation, panikattacker
  • Ökad sexuell lust
  • Vidgade pupiller

Sidoeffekter vid längre användande:

"Meth mouth" är ett vanligt symtom bland metamfetaminmissbrukare, orsakad av muntorrhet till följd av minskad salivproduktion i kombination med dålig tandhygien, konsumtion av kolsyrade drycker och tandgnissling.
"Meth mouth" är ett vanligt symtom bland metamfetaminmissbrukare, orsakad av muntorrhet till följd av minskad salivproduktion i kombination med dålig tandhygien, konsumtion av kolsyrade drycker och tandgnissling.[1]
  • Drogberoende
  • Viktminskning
  • Depressioner när drogen inte används
  • Utebliven erektion
  • Ruttnande tänder
  • Amfetaminpsykos (hallucinationer med eller utan paranoida inslag, med eller utan intakt verklighetsuppfattning)
  • Skadade hjärtvalv
  • Skador på lungorna (speciellt vid rökning)
  • Har man riktigt tur kan man även få Schizofreni, det ni! Höra röster låter väl skoj.

Sidoeffekter vi överdos:

  • Känslan av att insekter krälar i skinnet, vilket ofta leder till ständigt kliande och infekterade, öppna sår
  • Försämring av kognitiv mottagning under längre tid neurotoxicitet
  • Paranoia, aggressivitet, hallucinationer (ev. med paranoida inslag), konfusion (förvirring). Hallucinationer kan vara av två slag: med eller utan intakt verklighetsuppfattning med vilket intakt verklighetsuppfattning menas att personen själv förstår att hallucinationerna är framkallade av substansen.
  • Njurskador
  • Död vid överdos beror oftas på stroke eller hjärtfel, men kan också bero på överhettning "[hypertermi]" eller njurfel.

Självklart är ingen människa så dum att man syslar med sådant tjafs! Eller hur. Skoja ju bara med er ni behöver inte ringa Narc eller 112. "Drogerna" på bilderna består endast av strö och florsocker. Tanken med inlägget var att jag ville belysa alla de negativa effekter som ett drogmissbruk kan ha. Om du känner någon eller själv tar knark så sök hjälp omedelbart!

Oskar.

Kommentarer
Postat av: pascal

hahaha socker ser ju väldigt mycket ut som knark :P

2008-03-12 @ 19:32:28
URL: http://pascal182.blogg.se
Postat av: Pfk456

håller med, det där ser INTE! ut som knart.

2008-04-11 @ 11:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0