Imsomina # 1. Börjar bli desperat nu! (Måste ta piller)

Fuck kan inte sova idag heller (suprised!) Solen börjar gå upp lyser mig i ögonen som är röda av allt blod, kroppen börjar darra lite. Typ tredje dagen i rad nu
Måste ta ett piller bara ett måste sova börjar bli desperat nu. Vill inte Hallucinera som den dagen när jag såg gubbar i skogen (fyfan) på grund av insomnia. Den där röda triangeln lyser så härligt i mörkret.
Ta mig i natt! ååå baby....

Slaget var nästan förlorad då jag fick för mig att ta en titt i bipacksedeln.
image20


Zopiklon (säljs även under namnen Zopiclon, Zopiclone, Imovane, och Zimovane) är ett läkemedel som framför allt används för behandling av tillfälliga sömnbesvär.[1]

Zopiklon är ett sömnmedel som i likhet med bensodiazepiner påverkar ett system i hjärnan som kallas för GABA-receptorsystemet. GABA är ett ämne som finns naturligt i kroppen och som har en lugnande, ångestdämpande och sömngivande verkan. Zopiklon förstärker GABA:s sömngivande effekt. Det gör att man lättare kan somna in, att man vaknar färre gånger på natten och att man kan sova längre på morgonen. [2]

Risk för tillvänjning föreligger. Läkemedlet är narkotikaklassat

Detta låter ju trevligt....

Men halvägs så händer något!

Kommer fram till biverkninarna som alltid är lika trevliga att läsa.
Vanliga (fler än en av 100) Muntorrhet, bittersmak i munnen (detta har jag upplevt själv all mat smakar nämligen skit dagen efter), Dåsighet (Stämmer med man blir helt hög dagen efter har själv upplevt detta i skolan).

Mindre Vanligar: Förändrade drömmar (stämmer man drömmer mycket starkare efter man har tagit dem), mardrömmar,illamående,yrsel, oro (stämmer detta med man har ofta ångest utan någon särskild anledning, yrsel.

Sällsynta (men förekommande ca 1 av 10000. Man får dock ta hänsyn till att Imovane är sverige näst mest sålda narkotikaklassade sömnmediecin och drar in ca 30 miljoner Sek per år) Aggresivitet, hallucinationer (har upplevet det dock med en annan narkotikaklassad mediecin), ångest (japp som sagt utan anledning). Anorexi (WHAT?! av en jävla sömnmedeicn vad fan är detta för jävla skit).

Om man abryter kan man få så kallade utsättningssymptom som t.ex. sömnlöshet (men vad i helvete! Det var ju därför jag börjat knarka från första början, gött att man är tillbaka på ruta 1 igen) Huvudvärk, muskelsmärtor,svettningar (gött på vintern kanske mindre rolig på sommaren), hallucinationer (Där har vi dem igen det börjar lukta LSD om dessa tabletter), och ökad hjärtrym (en liten hjärtattack på köpet kanske).

Tänk att nåt som är så litet och oskuldsfull kan vara så farligt. Nej tar mycket hellre ett glas rödvin istället för detta.
(Systembolaget är min huvudsponsor).
image22

See you later alligator! Nu ska jag ta mig ett järn och eventuellt en liten liten runk för att citera Filip Hammar. (Men inte sova eftersom jag börjar skolan om ca fyra timmar) /Oskar

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

mysigt för henne ju :)

2008-03-07 @ 13:59:27
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: tessan

Ja måste säga att du är duktig på att förvirra.

2008-03-13 @ 23:34:54
URL: http://baratessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0