Ebba von Sydow!

Ebba Von Sydow

 

Hej, mitt namn är Adam. Jag är en av Oskars vänner och vill bara gäst blogga ett inlägg eftersom att min egna blogg är på engelska och de flesta av mina läsare inte har en aning om vem Ebba Von Sydow är.

Ni får gärna kolla in min blogg på http://himynameisadam.wordpress.com/ tipsar om bra musik, podcasts(ska även öppna en egen när jag blir utbytesstudent i Washington D.C i Juli), skriver även lite om mitt liv med vänner och familj.

 

Anledningen till att jag skriver är att jag såg på Debatt nu senaste avsnittet med bl.a. Ebba Von Sydow och Blondinbella som skulle representera modebloggarna? Lite konstigt eftersom att Blondinbella alltid har sagt att hon är en "politisk" blogg men vem fan skulle lyssna på henne politiskt sätt? Hon kan ju fan inte prata, skulle inte uppfatta ett ord. Sen att hon vill bli advokat när hon blir äldre? Är det ett skämt eller? Uppfatta mig inte fel, jag tycker att det är skitbra att unga tjejer har höga mål med livet eftersom att det verkligen krävs om det här med jämställdhet ska kunna bli verklighet. Men Blondinbella borde satsa på något annat, hon har ju trotsallt en "mode" blogg.

 

Nog om Blondinbella, anledning till det här inlägget är att jag måste få min röst hörd om EBBA VON SYDOW! En tjej som så sjukt många tjejer runt om i landet ser upp till och drömmer om bli en dag. Är det inte riktigt tragiskt då att hon sitter i Debatt och verkligen hån ler när hon hör alla andras åsikter? Den där jargongen kan hon ju bara lägga av med, beter sig som att hon är så mycket bättre än alla andra vilket hon absolut inte är.

Hade höga tankar om denna tjej innan jag såg programmet eftersom att hon är ett bevis på att dagens kvinna absolut kan lyckas? men om de ska lyckas så hoppas jag inte att de beter sig som Ebba Von Sydow.

 

Jag vet säkert att många kommer att tycka att jag är dum i huvudet och att Ebba är världens bästa.

Men jag bryr mig inte. Jag står för vad jag tycker.

 

k. fuck it. peace.

/Adam



Kommentarer
Postat av: with or

Hahaha..underbart!

2008-03-16 @ 23:00:16
URL: http://hjaltarochmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0