Samurajer och Äggröra!

Tja
Var egentligen inte tänkt att jag skulle skriva något men så kom jag på att jag kunde uttnyttja frölunda biblotekets dator. Så det gör jag nu. Vaknade klockan halv tio, vilket är mycket tidigt för att vara mig. Fast det hade en orsak eftersom jag la mig klockan ett igår.

Igår kväll såg jag och min farmor på Mord i sinnet som var ganska bra. Mördaren var en transa som bara dödade bögar. Idag har jag mest pluggat och skrivit en och en halv datasida om Japans historia. Det är en bok som handlar om varför vissa länder är rikare än andra.

Visste ni att Japan på 1600-talet hade mellan 300,000-700,000 kristna på en befolkning på 18 miljoner. Detta gillade dock inte samurajerna och kejsaren som åkte runt och slaktade dem och tillslut fanns det helt plötsligt inga kristna längre.

Frukosten bestod av äggröra med tre ägg, en liter yoghurt och 7 knäckemackor med jordnötssmör och banan(orginellt). Min farmor tycker att jag har blivit tjock så som tur var hon inte hemma (hon hjälpte min farsa att flytta till den nya lägenheten som också ligger här i Frölunda som sagt). Ska förhoppningsvis flytta till den nya lägenheten på tisdag.

Dagens låt: Ingen för att den här jefla luffardator inte funkar som den ska.

Ha en bra lördag and don't krök and pök!

/Oskar


Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

HEEEEJ
Allt bra med Oskar?

2008-05-25 @ 23:52:31
URL: http://kimza.se
Postat av: Smsa Låna

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 06:58:04
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0