SF= Fittor.

Tja! Tipsade ju tidigare om två biotips. Nu börjar jag ångra mig lite. Anledningen?
Jo det faktum att SF är fittor!

Jag och brorsa skulle gå och se No Countrys for Old Men förra fredagen (29/2). Hade redan filmen bränd men tänkte att jag skulle vara schysst, dels mot regisörerna till denna toppfilm men även till SF som köpt in filmen. Detta fick jag dock äta upp.

När vi skulle visa upp våra biljetter så stoppade nämligen kontrollanten oss.
Kontrollanten: Är ni verkligen 15?
Jag: Öhh jag är 18
Kontrollanten: Har du leg på det.
Jag: Men vad fan! Klart jag inte tar med legg till en film som är från 15 år!!!
Kontrollanten: Då kan jag tyvärr inte släppa in er.

Kände hur svetten började rinna och greps av lätt panik sedan en vrede så fick mig att vilja sparka honom hårt i skrevet. Avståg mig dock från denna frestande impuls. Kom i sista sekund på att jag hade mitt spårvagnskort med mig där det står "Kunskapsgymnasiet" på.

Efter mycket om och men kom vi därför slutligen in. Kunnde inte hålla mig och ropade "din mamma" åt honom när vi väl hade kommit in (omogen som jag är). Dock är det klart som fan att man blir kränkt utav detta. Självkänslan får naturligtvis sig en tvist då någon tror att man är 4-6 år yngre än man är. Men att vara liten för sin ålder kan ju vara positivt på många sätt. När man åker spårvagnen tillexempel. Stämplar alltid bara en kupong istället för två eftersom ingen skulle kunna tro att jag över 15 år. (Min bror har t.o.m. åkt fast en gång och klarade sig genom att hävda att han var 14 då han egentligen var 17).

Nog tjatat om detta. Ska ladda ner alla filmer i fortsättningen istället får att utstå denna kränkande behandling.
/ Oskar

Kommentarer
Postat av: hanna

vad söt du är.

2008-03-13 @ 19:31:06
Postat av: Oskar

Tack så mycket! Syftar du på min bild så ser jag ju lite stenad ut :)

2008-03-13 @ 21:41:46
URL: http://thegameboy415.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0