Konvicted Part II! (Jag är en Tjuv!)

God morgon, förmiddag eller eftermiddag! Hoppas att ni har l sovit lika bra som jag.
Alltså skit dåligt!. Sömntiden hamnade på ca 2 h och 40 min mellan 10.00-12.40 på förmiddan.

Men nog lipat för det. Kommer med ännu en bekännelse *drums* kååånvicted. Jag är en tjuv!
Japp du hörde rätt. Är inget annat än en jävla kleptoman!

Kan liksom inte låta bli att öppna Coca-Cola flaskor när jag är törstig och äta ur chipspåsar när jag är hungrig.
Ibland när jag behöver cash. Så traskar jag iväg till min lokala butik för att "panta" burkar. Men tro inte att det är mina burkar jag pantar nej självklart så tar jag affärens. De har ett lager med massa burkar som jag smyger in och tar och pantar. Mycket effektivt och smidigt.

En gång var jag dock lite för "het" på gröten. Jag min brorsa och en kompis skulle gå till Åhléns i Nordstan för att titta på Tv-spel. Vi började disskutera lite hur lätt det skulle vara och ta ett spel. Väl inne i butiken så fegade brorsan och kompisen ur och jag var (tyvärr) den enda som vågade. Lättare sagt än gjort. Plockade ner spelet från hyllan och la det i en medtagen påse. Började nervöst att gå mot ingången. Blev lite paranoid och upplevde att all butikspersonal tittade på mig.

Det har gick ju ganska lätt konstaterade jag lättat när jag var ca 1 m från utgången.
Gick förbi larmet och....PIP,PIP,PIP,PIP,PIP,PIP,PIP
Höll på att både kissa och skita ner mig på samma gång.

" Stanna där annars ringer vi vakterna" sa Butikspersonalen rytande.

Gjorde som de sa och stog klar på fläcken. Faktum var att jag var så fastfrusen av skäck att jag inte kunde röra mig ur fläcken. Butikspersonalen bröt trots det sitt löfte och ringde in två biffiga securitas vakter som kom rusade mot mig hotfullt. Min bror försökte förklara att det minsan var hans mobil som hade fåt larmet att tjuta. Detta gick de naturligtvis inte på (varför skulle det göra det förresten när jag höll det larmade spelet i handen).

De tog in mig på ett rum och började förhöra mig. Har nog seriöst inte varit så rädd i hela mitt liv. Men tydligen så var de rädda för mig med för de "tullade" mig på föremål men trots det fick jag strikta order om att inte röra mig.
Erkände självklart och de ringde snuten. Tankar som "shit nu kommer jag hamna i ungdomnsfängelse" eller få 100,000 i böter snurrade i huvet när de skjutsade mig hem.

Coolt att åka polisbil som värsta gangstern tänker ni säkert. Men nej det var ingen vidare rolig erfarenhet. Som tur var fanns inga grannar ute på min gård vid detta tillfälle som jag slapp den värsta förmjukelsen.
Men förmjukelse fick jag när de stampade in i våran lägenhet och berättade för en chockad morsa att hennes son var en liten kriminal snattare. (Stöld går vid 800:- det spelet jag tog kostade 699:)

Fan vad jag skämdes! Det gjorde ju direkt saken bättre att skvallbyttan Rim "rumpa" Hailie var tvungen att berätta för hela skolan om mitt fatala FAIL! Fick höra det ett långt tag efter det.

Så var det dags att få sin dom. Räknade med dryga men åklagare som var ansvarig för mitt område (Kortedala, Bergsjön) Var väldigt schysst och lät mig undslippa böter med endast en prick i belastningsregistret.
Efter det har jag inte snott mer än lite godis, toalettpapper, smutsiga kanyler, och använda kondomer . Så jag lärde mig en läxa kan man säga.

/ Oskar

Kommentarer
Postat av: Adam

Hahaha gangzzzztaa! När var detta din fattiga tattare? ;D

2008-03-09 @ 19:07:33
URL: http://himynameisadam.wordpress.com
Postat av: Olivia

Ååå stackars dig med insomnia, det verkar SKIT-jobbigt! Hoppas du blir bättre! Asså jag tycker verkligen synd om dig på riktigt och va jobbigt att du fick åka polisbil hem, men du blev väl inte förvånad över det när du är så fjortis att du gör en sån grej? Sen måste jag bara säga att du verkar väldigt allmänbildad som du sa haha skämt och sido, det heter faktiskt förödmjukad och INTE förmjukad.

2008-03-09 @ 19:14:08
Postat av: Oskar

Klart som fan man var fjortis! Detta var 2005 och jag var femton. Men seriöst orka anmärka för stavning. Det är ju verkligen nödvändigt.

2008-03-09 @ 22:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0