Kollektiv missuppfattning om Islam!

Fan också! Ali ställde in som vanligt (han är sjuk ofta den killen!)
Så nu blir det städning hela dan! JÄTTEKUL verkligen! :(

Jaja finns väl inget att göra.

Nu tänkte jag helt byta samtalsämne. Många tror att muslimer förespråkar våld men detta är felaktigt. Den minoritet Islamister (musliska fundamendalister) har helt misstolkat koranen. De använder skriften som något slags skydd mot att få bruka våld. Islam betyder fred och det står ingenstans i koranen att man ska kriga.

Det är allmänt känt att det inte finns någon som helst muslimsk stad som fungerar. Jag menar i Iran och Irak där de stenar otrogna och homosexuella det är ju helt sjukt. Shia muslimer dödar sunni muslimer! Självmordsbombar som spränger upp oskyldiga männsikor!

Ska vi snacka muhammed karikatyrer så var reaktionerna självklart överdrivna men man får komma ihåg att Jyllandsposten är en jävla rasist tidning som bara vill provecera. Synd att  Svenska Arla som är europas och en utav världens absolut största mejeriföretag drabbades av detta genom bojkott från arab världen.

En kompis som är muslim sa till mig att en högt uppsatt Iman (präst inom Islam) sa att Sverige var den bästa muslimska staten i världen. Detta tycker jag att vi ska vara stolta över och motverka all form av rasism i samhället.

Det är även viktigt att man inte placerar alla muslimer (eller invandrare i största allmänhet) i förorten som Bergsjön, Rosengård och Rinkeby. Sprid ut dem istället så de svenska folket lär sig mer om deras kultur.

Sen kan man självklart disskutera de negativa aspekterna med Islam som t.e.x. Polygami (att man ska kunna ha fler än en fru).

Kommentarer
Postat av: malin

jag och min tjejkompis ahar uppfunnut osthylvar som inte kan göra skidbackar ;) vi är så coola :D

2008-03-24 @ 15:16:42
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha helt rätt! Är det någon som är bra på bloggdesign
Och skulle kunna hjälpa mig? Kontakta mig då.

2008-03-24 @ 15:42:01
URL: http://aannamaja.blogg.se
Postat av: Naida

Jag är muslim, trivs bra med att vara muslim och jag tror på vads som står i koranen, men håller jag med om allting? nej verkligen inte. att säga att det inte förespråkas någonting om krig i koranen är fel. Jihad är ett känt uutryck och en av Irans grundpelare. Främst handlar Jihad 8som betyder heligt krig) att man ska kriga mot sig själv angående sin tro etc, men det innebär oxå heligt krig mot andra religioner. Detta existerar även i kristendomen (korstågen) men det förespråkas, (tyvärr) om våld även i koranen. i annat fall tyckte jag att det var bra skrivet.

2008-03-24 @ 17:22:45
Postat av: Oskar

Ok isåfall har min kompis fel. Har själv inte läst Koranen (än) men min polare sa att d inte stod något om det. Får ta upp det med honom då.

2008-03-24 @ 17:24:02
URL: http://thegameboy415.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0