Stadstur som involverade Bibliotek, Bank, GTA IV och Fyllegubbe snack!

Tja!

Idag blev det som sagt en tur till stan efter plugget. Började och gick till stadsbiblioteket för att låna ett nytt exemplar av "The Catcher in The Rye" som jag slarvade bort. Betalade böterna och gick därifrån med boken.Sen drog jag till banken för fixa ID. Var dock väldigt lång kö så jag gick till EB för att boka årets spel GTA IV till Xbox 360.


Tack vare EB Games schyssta ?deal? så fick jag spelet + ett 100kr presentkort för 244:- (köpte tre spel för 79:- spel styck som jag sedan bytte in och bokade GTA IV). Tur att jag hade med mig mitt lägg annars hade jag inte fått köpa spelet som är från 18. Tog 3 ex av Gamereactor också från butiken också.


Lycklig över att jag hade gjort en bra affär och de en dålig så gick jag till banken. Nu var det knappt någon köa alls och jag fixade ID och åkte hem. Eller först tillbacka till skolan för att hämta min tunga ryggsäck som jag hade lämnat där.

 

På spårvagnen träffade jag en go fyllegubbe. Han kommenterade min röda Nike jacka och vi kom in på Socialdemokraternas 1 Maj tal som ska hållas här i Göteborg. Sa att ?du är ju ingen riktigt Göteborgare om du inte är sosse?! Han höll med och det var nästan så att jag fick hålla tillbaka en liten tår då jag klev av vagnen.

 

Det är bara i Götet man kan hitta såna här goa gubbar! (kanske beror på att vi har typ mest alkisar och knarkare i landet). På vägen hem stödde jag ihop med en jävla pundare (som vanligt) frågade om jag fick sitta och han bara stirrade paranoid på mig. Satte mig på en annan plats och läste skittidningen punkt i brist på annat.

 

Hemma igen så slagga jag en halvtimme, käkade Sojakorv, Morotsbiffar och ägg komplett med en efterrätt bestående av jordnötssmörsmackor (nähä!), äpple, yoghurt, mellanmjölk (slut på röd) och te. Sen loggade jag in lite på MSN och disskuterade lite med Kenza hur lågt det var att attackera henne och hennes föräldrar bara för att hon inte ville ställa upp i hans program.


Ha en trevlig fredag och helg allesammans!

 

P.S. Vill passa på och förlåtelse till en tjej i min klass som jag felaktigt beskyllde för att vara otacksam i ett tidigare inlägg. Har nu raderat det, så jag hoppas det är lugnt nu!

/Oskar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0